پدیده «ضد رسانهها» که ماموریت اصلی آنها تحریف حقایق و کاهش آگاهی بوده و طبعا مقابل رسانههای واقعی و آگاهیبخش تعریف میشوند، مساله جدیدی نیست. با گسترش فضای مجازی و ابزارهای ارتباطی، اگرچه تصور میشد، با تضارب آرا و اندیشهها، میزان آگاهی عمومی افزایش یابد اما همزمان بستر گسترش پدیده ضدرسانهها نیز سرعت، سهولت و شدت ...
سالها قبل که موسسات مالی اعتباری بحران بزرگی در کشور ایجاد کردند، وقتی از مالباختگان سوال میشد که چرا و بر اساس «کدام مجوز» پول خود را دو دستی تقدیم این موسسات کردند، پاسخ این بود که مگر امکان دارد موسساتی که در روز روشن، علنی و گسترده تابلو و شعبات متعدد دارند، هیچ مجوزی نداشته باشند و مدتها کار کنند و کسی کاری به ...
10 سال از فعالیت تاکسی اینترنتی اسنپ میگذرد و مشکلاتی که از همان ابتدا، بارها پیشبینی و هشدار داده و عمدا از سوی متولیان وقت نادیده گرفته شد، اکنون در حال رخنمایی است.
همانطور که انتظار میرفت، پرونده کلاهبرداری کوروش کمپانی هم در فضای رسانهای کشور مختومه شد و سرنوشت این پرونده نیز همچون برخی دیگر از نمونههای مشابه، با فرار متهم و عدم مسوولیتپذیری نهاد خاصی، در نهایت به پرسشی دیگر در نشستهای ماهانه سخنگوی قوه قضاییه تبدیل شد.
موضوع بلاتکلیفیهای سایبری در کشور ما فهرست تقریبا بلندبالایی را شامل میشود، از روشن نبودن مسوولیت پلتفورمهای تبلیغاتی که به نوعی پاتوق مجرمان و بستر نخست کلاهبرداریهای سایبری شدهاند گرفته تا بلاتکلیفی مسوولیت پلتفورمها در قبال امنیت دادههای مردم و ....